وبلاگ تخصصی رسا الکتریک

کلید مینیاتوری چیست ؟

کلید مینیاتوری - کلید مینیاتوری چیست؟ - رسا الکتریک

شرکت رسا الکتریک آکام وارد کننده بهترین تجهیزات برق صنعتی در کشور می باشد. سیاست اصولی این شرکت بر پایه تامین نیاز مشتریان با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت استوار است به پشتوانه تیمی مجرّب و متخصص در فروش عمده و جزئی پرکاربرد ترین تجهیزات برق صنعتی مانند: کلید های مینیاتوری، کنتاکتور، رله حرارتی بی متال، کلید حرارتی و کلید کمپکت و مشاوره رایگان برای انتخاب بهترین گزینه همراه است. و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن آگاهی و شناخت شما علاقه مندان گرامی به صنعت برق می باشد.

خرید اینترنتی کلید مینیاتوری از رسا الکتریک آکام 09916535651

کلید مینیاتوری یا (MCB) چیست ؟

کلید مینیاتوری یکی از تجهیزات برق صنعتی می باشد که برای محافظت از مدار الکتریکی در برابر جریان زیاد طراحی شده است.کلید مینیاتوری در مدار با جریان پایین و یا در تابلو های روشنایی و تابلو های توزیع با توان کم و یا جهت حفاظت مدارات کنترل و فرمان تجهیزات و تأسیسات برقی استفاده می شود و در صورت به وجود آمدن اشکالی در مدار بطور خودکار مدار را قطع می کند .

ساختار کلید مینیاتوری

یک کلید مینیاتوری از اجزای زیر تشکیل شده است:

  1. اهرم قطع و وصل
  2. بازوی متحرک
  3. کنتاکت اصلی جریان خروجی
  4. ترمینال های قدرت (ترمینال های ورود و خروج)
  5. فلز بیمتال
  6. پیچ کالیبراسیون محدوده عملکرد
  7. سیم پیچ قطع
  8. جرقه گیر (جهت رفع قوس به وجود آمده در اثر قطع جریان مدار)

وظایف کلید مینیاتوری یا (MCB) چیست ؟

کلید های مینیاتوری می توانند به صورت دستی روشن و خاموش شوند. این عملکرد در زمان تعمیر و نگهداری تاسیسات برقی بسیار مفید است.هنگامی که یک بخش از تجهیزات دچار اضافه بار شود (جریان بیشتری را از منبع می کشد) کلید مینیاتوری باعث می شود به طور خودکار اتصالات باز شده و تجهیزات از کار بایستند.در هنگام ایجاد جرقه، جرقه به سمت جرقه گیر هدایت کند و در آن جا یا جرقه را خاموش کند و یا طول مدت آن را بکاهد.

کاربرد کلید مینیاتوری

کلیدهای مینیاتوری با توجه به حفاظت هایی که انجام می دهند، کاربری های بسیاری دارند و به طور کلی می توان کاربردهای کلید مینیاتوری را در موارد زیر خلاصه کرد: در انتهای خط توزیع سیستم های ولتاژ ضعیف. در ورودی تابلو برق های خانگی. حفاظت از مصارف روشنایی ساختمان ها. حفاظت از مدارات موتورهای الکتریکی. حفاظت از مدارات ترانسفورماتورهای الکتریکی. حفاظت از مدارات PLC. حفاظت از قطعات نیمه هادی و همراه با کلید حفاظت جان برای قطع کردن جریان نشتی مدارات به کار می رود.

قیمت کلیدهای مینیاتوری در رسا الکتریک آکام 09916535651

انواع کلید مینیاتوری

انواع کلیدهای مینیاتوری بسته به محدوده قطع جریان آنها به دو دسته تندکار و کندکار تقسیم می شوند که این تقسیم بندی تیپ کلیدها را تعیین می کند. که عبارتند از (Z و K و D و C و B) و کلید مینیاتوری تک فاز که تک پل و دو پل می باشند و کلید مینیاتوری  سه فاز که سه پل و چهار پل هستند.

خرید کلید مینیاتوری

هنگام خرید کلید مینیاتوری باید به نوع کاربرد و نوع حفاظت مورد نیاز، دقت کنید. زیرا کلید های های مینیاتوری در تقسیم بندی های مختلفی قرار می گیرند که این تقسیم بندی ها بر اساس سرعت قطع و تعداد پل آنها انجام می شود. برای دریافت هرگونه مشاوره جهت شناخت و خرید کلید مینیاتوری از برند ls از طرق راههای ارتباطی درج شده در صفحات سایت با کارشناسان متخصص رسا الکتریک در تماس باشید.   

قیمت کلید مینیاتوری

رسا الکتریک مرکز فروش انواع کلید مینیاتوری از برند LS در کشور می باشد. و با معرفی محبوب ترین کلید های مینیاتوری بازار همراه با مشخصات محصول و درج قیمت های روز کلید های مینیاتوری در کنار شما هستیم تا شما را به سوی بهترین انتخاب سوق دهیم.برای اطلاع از قیمت کلید مینیاتوری ls با ما در تماس باشید.

رسا الکتریک آکام تامین کننده تجهیزات برق صنعتی از برند های معتبر 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *