وبلاگ تخصصی رسا الکتریک

کاربرد کلید مینیاتوری

کاربرد کلید مینیاتوری در رسا الکتریک آکام

شرکت رسا الکتریک وارد کننده بهترین تجهیزات برق صنعتی در کشور می باشد. سیاست اصولی این شرکت بر پایه تامین نیاز مشتریان با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت استوار است به پشتوانه تیمی مجرّب و متخصص در فروش عمده و جزئی پرکاربرد ترین تجهیزات برق صنعتی: کلید های مینیاتوری، کلید های حرارتی، رله حرارتی بی متال، کنتاکتور و کلید کمپکت همراه با مشاوره رایگان برای انتخاب گزینه مناسب. و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن آگاهی و شناخت شما علاقه مندان گرامی به صنعت برق می باشد.

قیمت کلید مینیاتوری از برندهای معتبر در رسا الکتریک آکام 09916535651

کلید مینیاتوری

کلید مینیاتوری  انواع وسایل الکتریکی خانگی و صنعتی را در برابر اتصال کوتاه و اضافه‌بار محافظت می‌کند. کلید مینیاتوری در مدار با جریان پایین و یا در تابلوهای روشنایی و تابلوهای توزیع با توان کم و یا جهت حفاظت مدارات کنترل و فرمان تجهیزات و تأسیسات برقی استفاده می‌شود و در صورت به وجود آمدن مشکلی در مدار به‌طور خودکار مدار را قطع می‌کند و درنتیجه از وسایل و سیم‌کشی محافظت می‌کند. و به علت خودکار بودن، بعد از قطع شدن، مجدد به مدار باز می گردد. به جرات می توان گفت که یکی از پرکاربردترین تجهیزات حفاظتی، کلید مینیاتوری است. از کلیدهای مینیاتوری در رنج ها و تیپ های مختلف، در خانه ها تا کارخانه ها، برای حفاظت از تجهیزات استفاده می شود. در این مقاله قصد داریم به کاربردها و مزایای کلید مینیاتوری بپردازیم.

کاربرد کلید مینیاتوری

کابرد کلیدهای مینیاتوری درمکان های مختلف با توجه به نوع حفاظت هایی که انجام می دهند، تعیین می شود . انواع کاربردهای آن در:

  1. انتهای خط توزیع سیستم های ولتاژ ضعیف
  2. ورودی تابلو برق های خانگی
  3. حفاظت مدار روشنایی ساختمان ها
  4. حفاظت مدارات موتورهای الکتریکی
  5. مدارات قدرت موتورها و ترانسفورماتورها
  6. سیستم های گرمایشی
  7. حفاظت از مدارات ترانسفورماتورهای الکتریکی
  8. حفاظت مدارات PLC
  9. حفاظت از قطعات نیمه هادی
  10. همراه با کلید حفاظت جان برای قطع کردن جریان نشتی مدارات
  11. حفاظت مدارهای الکتریکی در تمامی صنایع

خرید آنلاین کلید مینیاتوری از رسا الکتریک آکام

مزیت های استفاده از کلید مینیاتوری نسبت به فیوزها

  • در اضافه بار، کلیدهای مینیاتوری حفاظت بهتری دارند.
  • کلیدهای مینیاتوری در برابر جریان بسیار حساس تر از فیوزها هستند.
  • در اتصال کوتاه، کلیدهای مینیاتوری سریعتر از فیوزها عمل می کنند.
  • عملکرد کلید مینیتوری با استفاده از اهرم بسیار آسان تر از فیوز ها می شود.
  • کلید های مینیاتوری برخلاف فیوز ها به طور دستی می توانند خاموش شوند، این ویژگی برای تعمیر بسیار مفید است.
  • فیوزها بعد از قطع خطای مدار، مجددا قابل استفاده نبوده و باید تعویض و یا تعمیر شوند. ولی کلیدهای مینیاتوری، بلافاصله بعد از قطع خطای مدار، بعد از اصلاح خطا، مجدد قابل استفاده هستند.
  • به علت سوختن فیوز در برابر اتصالی های مدار، مشکلات نصب و دردسرهای تعویض و غیره در هنگام استفاده، استفاده از کلید مینیاتوری به مراتب راحت تر از فیوز است.
  • دقت قطع  و حفاظت و امنیت در کلید مینیاتوری به مراتب بالاتر از فیوز است.
  • کلیدهای مینیاتوری جریان های نشتی بسیار کوچک را که توسط فیوز قابل تشخیص نیست، ولی ممکن است موجب برق گرفتگی، آتش سوزی و غیره شوند را، قطع می کنند.
  • کلیدهای مینیاتوری دو عمل حفاظت و کنترل را همزمان انجام می دهند و لازم نیست به طور همزمان از یک کلید و یک فیوز برای این عمل استفاده کرد.
  • به علت استفاده طولانی مدتی که می توان از کلید مینیاتوری انجام داد، در یک بازه زمانی بلند مدت، استفاده از کلیدهای مینیاتوری با وجود هزینه اولیه بالاتر بسیار به صرفه تر از فیوزهاست.
  • کلیدهای مینیاتوری ها علاوه بر حفاظت، عمل سوئیچینگ را نیز انجام می دهند.

خرید کلید مینیاتوری

هنگام خرید کلید مینیاتوری باید به نوع کاربرد و نوع حفاظت مورد نیاز، دقت کنید. زیرا کلید های های مینیاتوری در تقسیم بندی های مختلفی قرار می گیرند که این تقسیم بندی ها بر اساس سرعت قطع و تعداد پل آنها انجام می شود. خرید کلید مینیاتوری از فروشگاه تجهیزات برق صنعتی رسا الکتریک آکام همراه با ضمانت اصالت کالا و کیفیت عالی و مشاوره رایگان همراه است و می تواند بهترین گزینه ی انتخابی برای خرید باشد.

قیمت کلید مینیاتوری

رسا الکتریک مرکز فروش انواع کلید مینیاتوری از برندهای معروف در کشور می باشد. و با معرفی محبوب ترین کلیدهای مینیاتوری بازار همراه با مشخصات محصول و مشاوره تخصصی در کنار شما هستیم تا شما را به سوی بهترین انتخاب سوق دهیم. برای اطلاع از قیمت کلیدهای مینیاتوری با ما در تماس باشید.

رسا الکتریک آکام تامین کننده تجهیزات برق صنعتی از برندهای معتبر در کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *