وبلاگ تخصصی رسا الکتریک

نحوه تست کلید مینیاتوری

نحوه تست کلید مینیاتوری در رسا الکتریک آکام

شرکت رسا الکتریک وارد کننده بهترین تجهیزات برق صنعتی در کشور می باشد. سیاست اصولی این شرکت بر پایه تامین نیاز مشتریان با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت استوار است به پشتوانه تیمی مجرّب و متخصص در فروش عمده و جزئی پرکاربرد ترین تجهیزات برق صنعتی: کلید های مینیاتوری، کلید های حرارتی، رله حرارتی بی متال، کنتاکتور و کلید کمپکت همراه با مشاوره رایگان برای انتخاب گزینه مناسب. و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن آگاهی و شناخت شما علاقه مندان گرامی به صنعت برق می باشد.

خرید کلید مینیاتوری از برندهای معتبر در رسا الکتریک آکام 09916535651

نحوه تست کلید مینیاتوری

بررسی و تست کلید مینیاتوری یکی از مواردی است که هم برای خریدار و هم برای مصرف کننده ی کلید مینیاتوری دارای اهمیت می باشد. این بررسی شامل معاینه ظاهری، بازرسی مواد استفاده شده داخلی و خارجی و عملکرد کلید است. همچنین عملکرد مکانیکی سوئیچ کردن بین وضعیت ON و OFF کلید (MCB) باید انعطاف پذیر و قابل اطمینان بدون گیر کردن و یا لغزش شاسی کلید مینیاتوری باشد.چنانچه کلید مینیاتوری درست و اصولی و از مراکز معتبر همانند رسا الکتریک آکام تهیه شده باشد؛ به ندرت و یا در مرور زمان دچار ایراد می شود. تست کلید مینیاتوری بسیار ساده است برای این کار به موارد زیر توجه کنید:

  • ابتدا کلید مینیاتوری مطابق با نقشه اتصال آن، در مدار بسته شود
  • حالا به صورت دستی شاسی کلید را بالا و پایین زده، اگر در حالت ON باقی نماند، کلید مینیاتوری سالم نیست
  • یا می توان جریانی بالاتر از جریان مجاز آن، به آن وارد کنیم. در صورتی که مینیاتوری سالم باشد، قطع می کند
  • در غیر این صورت بار متصل به ترمینال خروجی کلید را از آن جدا نمایید.شستی کلید را به وضعیت ON برگردانید.
  • عملکرد شستی مکانیکی کلید باید انعطاف پذیر و بدون هرگونه گیر کردن باشد.
  • چنانچه شستی کلید دچار لغزش باشد یا ثانیه ای در وضعیت ON نماند؛ یعنی شستی داخلی خراب است
  •  اما اگر پس از گذشت لحظاتی قطع کرد؛ به بدنه کلید دست بزنید. چنانچه داغ باشد؛ نشان از ایراد داخلی کلید و یا خرابی پلاتین آن است. 
  • اگر کلید در وضعیت ON باقی ماند؛ از مولتی متر در حالت ولت متر در رنج ولتاژ کاری کلید استفاده کنید.
  • پراب قرمز را به ترمینال تغذیه یا ورودی کلید متصل کرده و پراب مشکی را به قسمت ارت تابلو برق یا جعبه مینیاتوری متصل نمایید.
  • در صورت نمایش ولتاژ صفر، کلید مینیاتوری خراب و نیاز به تعویض دارد.
  • در صورتی که ولتاژ نمایش داده شده عدد ۱۲۰ یا ۲۳۰ ولت بود کلید مینیاتوری سالم است.

تشخیص کیفیت کلید مینیاتوری

توجه داشته باشید که محفظه پلاستیکی کلید مینیاتوری باید تمیز و بدون هیچ گونه آسیب و نقصی مانند ترک و یا وجود حباب باشد همچنین کلید مینیاتوری که کاملاً از مواد استاندارد، تولید شده باشد، روشن و بدون لکه های سیاه است. یکی از موارد دیگر مقایسه ی وزن کلید مینیاتوری خریداری شده با وزن یک نمونه کلید سالم است. قابل ذکر است طراحی کلیدهای مینیاتوری به نحوی است که به آسانی پس از پایان عمرشان قابل بازیافت هستند.

خرید کلید مینیاتوری

هنگام خرید کلید مینیاتوری باید به نوع کاربرد و نوع حفاظت مورد نیاز، دقت کنید. زیرا کلید های های مینیاتوری در تقسیم بندی های مختلفی قرار می گیرند که این تقسیم بندی ها بر اساس سرعت قطع و تعداد پل آنها انجام می شود. خرید کلید مینیاتوری از فروشگاه تجهیزات برق صنعتی رسا الکتریک آکام همراه با ضمانت اصالت کالا و کیفیت عالی و مشاوره رایگان همراه است و می تواند بهترین گزینه ی انتخابی برای خرید باشد.

قیمت کلید مینیاتوری

رسا الکتریک آکام مرکز فروش انواع کلید مینیاتوری در کشور می باشد. و با معرفی محبوب ترین کنتاکتورهای بازار همراه با مشخصات محصول و مشاوره تخصصی در کنار شما هستیم تا شما را به سوی بهترین انتخاب سوق دهیم.برای اطلاع از قیمت کلید مینیاتوری با ما در تماس باشید.

رسا الکتریک آکام تامین کننده تجهیزات برق صنعتی از تمامی برندهای معتبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *