وبلاگ تخصصی رسا الکتریک

لوازم جانبی کنتاکتور

لوازم جانبی کنتاکتور - سایت رسا الکتریک آم

شرکت رسا الکتریک وارد کننده بهترین تجهیزات برق صنعتی در کشور می باشد. سیاست اصولی این شرکت بر پایه تامین نیاز مشتریان با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت استوار است به پشتوانه تیمی مجرّب و متخصص در فروش عمده و جزئی پرکاربرد ترین تجهیزات برق صنعتی: کلید های اتومات، کلید های حرارتی، رله حرارتی بی متال، کنتاکتور و کلید کمپکت همراه با مشاوره رایگان برای انتخاب گزینه مناسب. و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن آگاهی و شناخت شما علاقه مندان گرامی به صنعت برق می باشد.

خرید لوازم جانبی کنتاکتور از برند LS – اصل کره در رسا الکتریک آکام ۰۹۹۱۶۵۳۵۶۵۱

پلاتین های کمکی – تیغه کمکی کنتاکتور

پلاتین های کمکی برای قطع و وصل یک جریان کوچک استفاده می شود. در صورتی که تعداد پلاتین های موجود برای مدار فرمان کافی نبود می توان از انواع پلاتین های کمکی (Auxiliary Contact Block) استفاده کرد.این قطعه از لوازم جانبی کنتاکتور با اسمای دیگری مانند تیغه کمکی کنتاکتور یا کنتاکت کمکی شناخته می شود. معمولا تیغه های کمکی در مدل های یک پل، دو پل، چهار پل با حالت های مختلف از نظر باز و بسته بودن ساخته می شوند. در اغلب کنتاکتورها می توان تیغه های کمکی را از سمت راست و چپ به کنتاکتور وصل کرد. توجه داشته باشید که با توجه به برند محصول نوع و تعداد تیغه های متفاوتی در بازار موجود می باشد.

شمارشگر کنتاکتور

کانتر یا شمارش گر در دو گروه مکانیکی و الکترونیکی ساخته شده و باید به کنتاکتور متصل شود. بهتر است بدانید که با شمارش تعداد قطع و وصل یک کنتاکتور، می توان عمر مفید با قیمانده پلاتین های آن ویا تعداد خاموش و روشن شدن موتور متصل شده به آن را بدست آورد. کانترهای مکانیکی مخصوص کنتاکتور از روبرو به کنتاکتور اضافه شده و فاقد تغذیه الکتریکی می باشد. این تایمرها به دو صورت تاخیر در وصل (On Delay) و تاخیر در قطع (Off Delay) وجود دارند. در نوع On Delay با وصل شدن کنتاکتور تایمر فعال شده و پس از گذشت زمان تعیین شده کنتاکتور قطع می شود، ولی در تایمر OFF DELAY با برق دار شدن بوبین کنتاکتور، تایمر به میزان مدت زمان تعیین شده قطع می ماند و پس از اتمام زمان تعیین شده کنتاکتور وصل می گردد. تایمرهای الکترونیکی نیز با عملکردی مشابه تایمرهای مکانیکی، روی کنتاکتور نصب می شوند.

قفل مکانیکی کنتاکتور

وصل باقی ماندن بوبین کنتاکتور در ساعات طولانی باعث مصرف انرژی و ایجاد حرارت همچنین لرزش و استهکاک قسمت های دیگر می شود.برای جلوگیری از مشکلات ذکر شده و تبدیل کنتاکتور به یک کلید قابل قطع و وصل با پالس، یعنی بتوان کنتاکتور را با یک فرمان الکتریکی کوتاه وصل کرد و بایک فرمان کوتاه دیگه قطع کرد. قطعه ی جانبی دیگری برای کنتاکتور تحت عنوان قفل مکانیکی یا (Mechanical latching block) ساخته شده است. این قطعه از روبرو به کنتاکتور اضافه شده و دو ترمینال برای تغذیه ویک شستی مکانیکی دارد.

جدانشدن پلاتین های کنتاکتور

یکی دیگر از لوام جانبی کنتاکتور بنام آشکار ساز جوش خوردن پلاتین های قدرت (Contact Welding Detectors) استفاده کرد. این قطعه از رو برو به کنتاکتور اضافه شده و پس از قطع تغذیه بوبین وضعیت پلاتین های قدرت را از نظر مکانیکی کنترل می کند. در صورتی که با قطع بوبین هنوز پلاتین های قدرت وصل باقی مانده باشند.پس از گذشت زمان بسیار کوتاهی فرمان قطع به بریکر بالا دست ارسال می شود و برق مجموعه بلافصله قطع می شود.

رسا الکتریک آکام تامین کننده تجهیزات برق صنعتی از برند ls

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *