وبلاگ تخصصی رسا الکتریک

طریقه نصب بیمتال در مدار

نحوه نصب بیمتال در مدار - رسا الکتریک آکام

شرکت رسا الکتریک وارد کننده بهترین تجهیزات برق صنعتی در کشور می باشد. سیاست اصولی این شرکت بر پایه تامین نیاز مشتریان با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت استوار است به پشتوانه تیمی مجرّب و متخصص در فروش عمده و جزئی پرکاربرد ترین تجهیزات برق صنعتی: کلید های اتومات، کلید های حرارتی، رله حرارتی بی متال، کنتاکتور و کلید کمپکت همراه با مشاوره رایگان برای انتخاب گزینه مناسب. و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن آگاهی و شناخت شما علاقه مندان گرامی به صنعت برق می باشد.

فروش اینترنتی بی متال در رسا الکتریک آکام

بی متال چیست؟ 

بی متال قطعه ای است که از ترکیب دو فلز ناهمجنس و خصوصا فلزهایی با ضریب انبساط متفاوت به وجود می آید واز مدار در برابر آسیب های ناشی از اضافه بار محافظت می‌ کند از این رو روش نصب بی متال در مدار بسیار قابل اهمیت است و در برق صنعتی بسیار کاربرد دارد.

شیوه قرار دادن رله بی متال در مدار

  • سیم نول را به صورت مستقیم به یک سر بوبین متصل کنید.
  • سیم فاز را وارد شاستی آن کرده و از سر دیگر شاستی به بوبین وصل کنید.
  • یک انشعاب از سیم فاز بگیرید و آن را مستقیم به سر یکی از کنتاکت ‌های باز کنتاکتور وصل نمایید وآن را از ته کنتاکت باز، به بی متال برسانید.
  • سیم نول را به سر کنتاکت باز دیگری متصل و از ته همان کنتاکت به بی متال وصل کنید.
  • و در آخر بوبین را به موتور نصب کنید. 

طریقه نصب بیمتال زیر کنتاکتور:

برای نصب بی متال زیر کنتکاتورکافیست شاخک های بی متال را به خروجی کنتاکتور وصل کنید و مدار فرمان آن را ببندید. و باید توجه کنید که در صورت قرار داشتن بی متال در مدار حتماً باید از فیوز مینیاتوری هم در مدار استفاده کنید تا آن را در مقابل جریان مغناطیسی محافظت کند چرا که بی متال فقط محافظ جریان حرارتی است.

خرید آنلاین بی متال از رسا الکتریک آکام

نحوه نصب بی متال و پیچ تنظیم H-A:

این شستی بر روی برخی بی متال ها وجود دارد که H به معنای حالت دستی و A به معنای حالت اتوماتیک است .وقتی بی متال عمل می کند کنتاکت هایش نیز تغییر وضعیت می دهند، برای برگرداندن به حالت اولیه باید دکمه ریست را فشار دهید. حال اگر بخواهید بعد از هرعملکرد ، بی متال به صورت خودکار به حالت اولیه برگردد باید آن را روی حالت A قرار دهید در غیر اینصورت پس از هربار عملکرد بی متال باید ریست شود. دکمه استوپ نیز روی بیمتال قرار دارد که برای آزمایش قطع مدارو اتصال صحیح فرمان قرار گرفته و دکمه تست برای تست صحیح کارکرد بی متال و سالم بودن یا خراب بودن آن مورد استفاده قرار میگیرد به این صورت که وقتی این دکمه را فشار دهید باید مدار قطع شود و شاخک های ورودی مستقیماً به زیر کنتاکتور وصل شده و خروجی بی متال به موتور وصل می شود.

خرید بی متال

اصلی ترین کاربرد بی متال ها در صنعت حفاظت از موتورهاست. بی متال ها معمولا در زیر کنتاکتهای قدرت کنتاکتور نصب می شوند، برای مقابله با اضافه بار. انواع بی متال با برندهای مختلف در بازار موجود می باشد که مستلزم شناخت و بررسی دقیق این محصول است خرید بی متال از برندهای معتبر در فروشگاه تجهیزات برق صنعتی رسا الکتریک آکام همراه با ضمانت اصالت کالا و کیفیت عالی و مشاوره رایگان می تواند بهترین گزینه برای خرید باشد.

قیمت بی متال

رسا الکتریک آکام مرکز فروش انواع بی متال از برند LS در کشور می باشد. و با معرفی محبوب ترین بی متال های بازار همراه با مشخصات محصول و مشاوره تخصصی در کنار شما هستیم تا شما را به سوی بهترین انتخاب سوق دهیم.برای اطلاع از قیمت بی متال با ما در تماس باشید.

رسا الکتریک آکام تامین کننده تجهیزات برق صنعتی از تمامی برندهای معتبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *