وبلاگ تخصصی رسا الکتریک

روش نصب کنتاکتور سه فاز

روش نصب کنتاکتور سه فاز در رسا الکتریک آکام

شرکت رسا الکتریک وارد کننده بهترین تجهیزات برق صنعتی در کشور می باشد. سیاست اصولی این شرکت بر پایه تامین نیاز مشتریان با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت استوار است به پشتوانه تیمی مجرّب و متخصص در فروش عمده و جزئی پرکاربرد ترین تجهیزات برق صنعتی: کلید های مینیاتوری، کلید های حرارتی، رله حرارتی بی متال، کنتاکتور و کلید کمپکت همراه با مشاوره رایگان برای انتخاب گزینه مناسب. و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن آگاهی و شناخت شما علاقه مندان گرامی به صنعت برق می باشد.

فروش کنتاکتور از برندهای معتبر در رسا الکتریک آکام 09916535651

کنتاکتور سه فاز چیست؟

کنتاکتور یک دستگاه کلید زنی برای خاموش و روشن کردن یک مدار الکتریکی می‌باشد بیشتر برای ولتاژهای بالا از جمله برق سه فاز مورد استفاده قرار می گیرد که با استفاده از یک جریان کوچک، یک جریان بزرگتر را کنترل می کند. یعنی به جای این که ما این کلید را با دست قطع و وصل کنیم، یک جریان کوچک را به کنتاکتور می فرستیم و کنتاکتور متوجه می شود که الان باید کلید داخلی خود را در حالت روشن قرار دهد و وقتی که آن جریان کوچک را قطع کنیم، کنتاکتور متوجه می شود که الان باید کلید داخلی خود را در حالت قطع قرار دهد.

شیوه نصب کنتاکتور سه فاز

کنتاکتور یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین تجهیزات در برق صنعتی و سیستم‌های قدرت می‌باشد که از بوبین ،هسته ثابت فلزی ،هسته متحرک فلزی ،فنر بازگشت ،هسته متحرک ،سه تیغه ،تیغه کمکی NO تشکیل شده است.روش نصب کنتاکتور در برق صنعتی بسیار کاربرد دارد به همین خاطر در ادامه به شیوه نصب این قطعه می پردازیم.

  • ابتدا برق منبع در مدار سه فاز را قطع کنید.
  • با توجه به میزان ولتاژ در مدار برق سه فاز از طریق سه سیم برق دار می شود.
  • برای برخی از مدارهای AC رنگ سیم های به ترتیب مشکی، قرمز و آبی هستند.
  • با استفاده از پیچ گوشتی و یا هر ابزار مناسب دیگر این سه رنگ سیم را در بار قطع کنید.
  • سپس سیم های مشکی، قرمز و آبی برق را به ترتیب به ترمینال های L1، L2 و L3 در کنتاکتور اتصال دهید.
  • نام ترمینال های ورودی در کنتاکتور سه فاز عدد گذاری شده است، در این صورت باید سه سیم برق ورودی را به پیچ های 1، 3 و 5 اتصال دهیم.
  • سه عدد سیم مشکی، قرمز و آبی سه فاز دیگر که با سه سیم قبلی هم سایز هستند و انتهای هر یک را به ترتیب به ترمینال های T1، T2 و T3 در کنتاکتور سه فاز ببندید.
  • سپس طرف دیگر این سه سیم را به ترمینال های بار اتصال دهید. به این ترتیب کنتاکتور را به بار وصل می کنید.
  • مدار کنترل را به ترمینال های منفی و مثبت کنتاکتور اتصال دهید. در این مرحله باید جریان برق را وصل کرده و با بازگرداندن جریان به کنتاکتور این قطعه را تست کنید.
  • پس از اینکه از کارکرد صحیح کنتاکتور مطمئن شدید می توانید کنتاکتور را از طریق مدار اصلی کنترل قطع کنید.

خرید کنتاکتور

نوع کنتاکتور با توجه به نوع مصرف و شرایط کار انتخاب می شود. کنتاکتورها قدرت و جریان عبوری مشخصی برای ولتاژهای مختلف دارند. انواع کنتاکتور با برندهای مختلف در بازار موجود می باشد که مستلزم شناخت و بررسی دقیق این محصول است. خرید کنتاکتور از تمامی برندها در فروشگاه تجهیزات برق صنعتی رسا الکتریک همراه با ضمانت اصالت کالا و کیفیت عالی و مشاوره رایگان می تواند بهترین گزینه برای خرید باشد.

قیمت کنتاکتور

رسا الکتریک مرکز فروش انواع کنتاکتور از تمامی برندها در کشور می باشد. و با معرفی محبوب ترین کنتاکتورهای بازار همراه با مشخصات محصول و مشاوره رایگان در کنار شما هستیم تا شما را به سوی بهترین انتخاب سوق دهیم.برای اطلاع از قیمت کنتاکتورها با ما در تماس باشید.

رسا الکتریک آکام تامین کننده تجهیزات برق صنعتی از برندهای معتبر 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *