وبلاگ تخصصی رسا الکتریک

روش نصب و تست کلید اتوماتیک

روش نصب و تست کلید اتوماتیک در رسا الکتریک آکام

شرکت رسا الکتریک وارد کننده بهترین تجهیزات برق صنعتی در کشور می باشد. سیاست اصولی این شرکت بر پایه تامین نیاز مشتریان با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت استوار است به پشتوانه تیمی مجرّب و متخصص در فروش عمده و جزئی پرکاربرد ترین تجهیزات برق صنعتی: کلید های اتومات، کلید های حرارتی، رله حرارتی بی متال، کنتاکتور و کلید کمپکت همراه با مشاوره رایگان برای انتخاب گزینه مناسب. و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن آگاهی و شناخت شما علاقه مندان گرامی به صنعت برق می باشد.

فروش اینترنتی کلید اتوماتیک در رسا الکتریک آکام

کلید اتوماتیک

این کلیدها به منظور حفاظت و قطع کردن مدار در برابر برگشت جریان و یا افت ولتاژ بیش از حد مجاز و برای محافظت در برابراضافه بار و اتصال کوتاه مدار به کار می روند.

روش نصب کلید اتوماتیک

کلیدهای اتوماتیک کمپکت را  می توان به دو روش فیکس یا کشویی در داخل تابلو نصب کرد. در حالت فیکس، می توانید کلید اتوماتیک کامپکت را به صورت افقی، عمودی و یا به پشت بر روی پانل یا صفحه تابلو نصب کنید. با برداشتن قاب جلویی کلید، سیم بندی تجهیزات کمکی امکان پذیر است. . در حالت کشویی، کلید برروی بدنه کشو پیچ می‌شود و پایه‌های پلاگین برروی پنل تابلو نصب می‌شود سپس سیم‌ها که دارای کابلشو مجاز هستند را برروی ترمینال‌های پایه پلاگین نصب و پیچ  ودر پایان کلید رابه پایه‌های پلاگین متصل کنید.

تست کلید اتوماتیک

می‌توان بر روی کلید اتوماتیک تست‌هایی انجام داد که این تست‌ها شامل سه آزمایش هستند که جزو فرآیند تعمیر و نگهداری از کلیدهای اتوماتیک می‌باشند.

تست مقاومت عایقی:

این تست برای جدا کردن کلید و تست عایقی بین فازها و در سراسر ترمینال‌های بار است. اگر مقادیر عایقی کاهش پیدا کرده باشد و به زیر مقادیر مورد نظر در دفترچه محصول رسیده باشد؛ ممکن است کلید نتواند عمل حفاظت را به درستی انجام دهد. در ضمن مقاومت عایقی بر اساس مدل کلید اتوماتیک متفاوت می‌باشد و برای یک واحد در شرایط مناسب آن در رنج مگا اهم خواهد بود.

تست مقاومت کنتاکت‌ها:

این تست مربوط به مقاومت کنتاکت‌های الکتریکی می‌باشد. در این تست نیز باید مقادیر ذکر شده در دفترچه محصول را مدنظرقرار داد. به طور معمول، مقدار مقاومت کنتاکت‌هابرای اینکه باید جریان کاری را با کمترین اختلاف ولتاژ عبور دهند مقدار خیلی کمی است.

خرید آنلاین کلید اتوماتیک از رسا الکتریک آکام

تست تریپ:

این آزمایش شبیه سازی شرایط اضافه بار و خطای اتصال کوتاه است که در آن پاسخ کلید را نسبت به این خطاها می‌سنجند.دراین تست به دلیل جریان بالا، کلید اتوماتیک گرم خواهد شد. از این رو این آزمایش در مرحله آخر بعد از دو آزمایش قبلی و پس ازاطمینان و بررسی کلید از نظر عایقی و مقاومت کنتاکت ها انجام می‌پذیرد. در غير اين صورت مقاومت عايقي و مقاومت کنتاکت ها که در ديگر آزمايش ها اندازه گيري مي شود ممکن است به دليل تغيير دما تغيير کرده باشند.

این تست کلید اتوماتیک شامل دو قسمت می‌باشد:

تست حفاظت حرارتی:

این تست با دادن یک جریان بزرگ به کلید انجام می‌شود. اگرکلید تریپ ندهد؛ یعنی محافظت حرارتی شکست خورده است.

تست محافظت مغناطیسی:

این تست به وسیله ارسال پالس‌های کوتاه با جریان بسیار بالا انجام می شود. پالس های کوتاه به دلیل این که مانند یک شوک یا خطای الکتریکی بوده که بسیار خطرناک هستند مورد استفاده قرا می گیرند.

خرید کلید اتوماتیک 

مقدار جریان حفاظتی حرارتی یا مغناظیس کلید اتوماتیک کمپکت می‌تواند ثابت یا قابل تنظیم باشد همچنین کلید‌های کمپکت می‌توانند مکانیزم حرارتی و مغناطیسی نداشته باشند و حفاظت در برابرِ اضافه جریان و اتصال کوتاه بر مبنای رله‌های الکترونیکی صورت گیرد که این مورد موجب افزایش قیمت و خوب البته دقت بالای کلید خواهد شد. خرید کلید کمپکت از برندهای معتبر در فروشگاه تجهیزات برق صنعتی رسا الکتریک همراه با ضمانت اصالت کالا و کیفیت عالی و مشاوره رایگان می تواند بهترین گزینه برای خرید باشد.

قیمت کلید اتوماتیک 

رسا الکتریک مرکز فروش انواع کلید اتوماتیک کمپکت از برندهای معتبر در کشور می باشد. و با معرفی محبوب ترین کلید های اتوماتیک بازار همراه با مشخصات محصول و درج قیمت های روز کلید های اتوماتیک در کنار شما هستیم تا شما را به سوی بهترین انتخاب سوق دهیم. برای اطلاع از قیمت کلید کمپکت با ما در تماس باشید.

رسا الکتریک آکام تامین کننده تجهیزات برق صنعتی از برندهای معتبر در کشور

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *