وبلاگ تخصصی رسا الکتریک

روش نصب و تنظیم کلیدهای حرارتی

روش نصب و تنظیم کلیدهای حرارتی در رسا الکتریک آکام

شرکت رسا الکتریک وارد کننده بهترین تجهیزات برق صنعتی در کشور می باشد. سیاست اصولی این شرکت بر پایه تامین نیاز مشتریان با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت استوار است به پشتوانه تیمی مجرّب و متخصص در فروش عمده و جزئی پرکاربرد ترین تجهیزات برق صنعتی: کلید های مینیاتوری، کلید های حرارتی، رله حرارتی بی متال، کنتاکتور و کلید کمپکت همراه با مشاوره رایگان برای انتخاب گزینه مناسب. و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن آگاهی و شناخت شما علاقه مندان گرامی به صنعت برق می باشد.

فروش کلید حرارتی از برندهای معتبر در رسا الکتریک آکام 09916535651

کلیدحرارتی

در بخش‌هایی که از موتورهای الکتریکی استفاده می‌شود، از کلید حرارتی کمک می‌گیرند. کلید حرارتی یا راه انداز موتور نوعی قطع کننده مدار است که موتور را در برابر جریان اضافه بار و جریان اتصال کوتاه حفاظت می کند و می تواند مدار موتور را در حین کار قطع یا وصل نماید. کاربرد این کلید به روی وسایلی مانند پمپ های آب،کمپرسور های هوا ،چیلرها،فن ها است. این کلید یک تجهیزات حفاظتی است که ساختار و عملکرد الکترومکانیکی دارد یعنی هم شامل تجهیزات الکتریکی مثل بوبین می باشد و هم مکانیکی  مثل فنرها و اهرم ها. یک موتور الکتریکی که به اندازه کافی با کلید حرارتی محافظت شود عمر بسیار طولانی تری خواهد داشت و در صورت عدم محافظت ممکن است انجام تعمیرات گران قیمت و یا حتی جایگزین کردن تجهیزات به طور کامل ضروری باشد.  .از این رو نحوه نصب وتنظیم کلید حرارتی بسیار اهمیت دارد.

روش نصب کلید حرارتی

ورودی برق سه فاز را به ترمینال های ورودی کلید متصل کنید و از ترمینال های خروجی آن به پلاتین های قدرت کنتاکتور ارتباط  دهید،سپس خروجی ترمینال های قدرت کنتاکتور را به تخته کلمپ موتور وصل کنید.برای محافظت بیشترتوصیه می شود کنتاکت کمکی فرمان را بر روی کلید حرارتی نصب کنید و  آن را در مسیر مدار فرمان قرار دهید.

خرید آنلاین کلید حرارتی از رسا الکتریک آکام

نحوه تنظیم ومحاسبه رنج جریان

برای هر موتور بسته به توان موتور باید یک کلید حرارتی متناسب با جریان موتور انتخاب شود و سپس جریان کلید حرارتی را مطابق با جریان موتور، توسط زبانه تنظیم جریان که بر روی کلیدهای حرارتی قرار دارد، تغییر داد. کلیدهای حرارتی یک بازه یا رنج جریان را تحت پوشش قرار می دهند و در رنج های استاندارد و تعریف شده مشخصی ساخته شده اند. این جریان معمولا به میزان 10 درصد بیشتر از جریان انتخاب می گردد.البته باید بگوییم شرکت‌های تولید کننده این کلید‌ها جداولی را ارائه میکنند که بر اساس توان موتور وحتی کاربرد موتور، نوع کلید قابل انتخاب را مشخص کرده اند.

خرید کلید حرارتی 

همانطور که گفته شد کلید های حرارتی قابل تنظیم هستند و می توان جریان آنها را مشخص نمود. برای هر موتور کلید حرارتی مناسبی انتخاب می شود و توسط زبانه ای جریان آن تنظیم می گردد. معمولاً جریان کلید های حرارتی را 10 درصد بالاتر از جریان موتور انتخاب می‌نمایند و نام شرکت های سازنده بر روی هر کلید حرارتی درج می شود.انواع کلید حرارتی با برندهای مختلف در بازار موجود می باشد که مستلزم شناخت و بررسی دقیق این محصول است. خرید کلید حرارتی از برندهای معتبر در فروشگاه تجهیزات برق صنعتی رسا الکتریک همراه با ضمانت اصالت کالا و کیفیت عالی و مشاوره رایگان می تواند بهترین گزینه برای خرید باشد.

قیمت کلید حرارتی

رسا الکتریک مرکز فروش انواع کلید حرارتی از برندهای معتبر در کشور می باشد. و با معرفی محبوب ترین کلیدهای حرارتی بازار همراه با مشخصات محصول و مشاوره تخصصی در کنار شما هستیم تا شما را به سوی بهترین انتخاب سوق دهیم. برای اطلاع از قیمت کلیدحرارتی با ما در تماس باشید.

رسا الکتریک آکام تامین کننده تجهیزات برق صنعتی از تمامی برندهای معتبر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *