وبلاگ تخصصی رسا الکتریک

تفاوت کلید حرارتی با بی متال

تفاوت کلید حرارتی با بی متال در رسا الکتریک آکام

شرکت رسا الکتریک وارد کننده بهترین تجهیزات برق صنعتی در کشور می باشد. سیاست اصولی این شرکت بر پایه تامین نیاز مشتریان با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت استوار است به پشتوانه تیمی مجرّب و متخصص در فروش عمده و جزئی پرکاربرد ترین تجهیزات برق صنعتی: کلید های اتومات، کلید های حرارتی، رله حرارتی بی متال، کنتاکتور و کلید کمپکت همراه با مشاوره رایگان برای انتخاب گزینه مناسب. و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن آگاهی و شناخت شما علاقه مندان گرامی به صنعت برق می باشد.

فروش اینترنتی بی متال و کلید حرارتی در رسا الکتریک آکام

کلید حرارتی و بی متال

کلید حرارتی که به عنوان یک قطع کننده مدار موتور نیز شناخته می شود ،وسیله ای است که دارای قابلیت محافطت در برابر اضافه بار و حفاظت از اتصال کوتاه می باشد وبی متال یا رله حرارتی یکی دیگر از تجهیزات برق صنعتی می باشد که برای حفاظت از موتورهای الکتریکی در مقابل اضافه بار مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت کلید حرارتی و بی متال

هر دوی این قطعات الکتریکی وظایفی مشابه دارند و کاری که میکنند در واقع محافظت از نوسانات جریان است . اما یک سری تفاوت‌هایی بین بی متال وکلید حرارتی است که موجب شده کلید‌های حرارتی بهتر از بی متال‌ها باشند و ضریب امنیت آن بیشتر از بی متال باشد که در این قسمت به آن خواهیم پرداخت.

  • کلید حرارتی وسیله ای است که به خاطر مزایایی که دارد نسبت به بی متال برتر شناخته می شود. برای مثال ایمنی که این کلید ایجاد می کند بسیار بیشتر از بی متال است. بنابراین فروش کلید حرارتی رواج بیشتری دارد.
  •  کاری که کلید حرارتی برای ایمنی موتور می کند این است که  در اثر نوسان جریان الکتریکی و یا  ورود جریانی بیشتر از حد مجاز، موتور الکتریکی را قطع میکند این در حالی است که بی متال فقط مدار فرمان را از فعالیت باز می دارد.
  • عملکرد کلید بسیار قوی تر است چرا که 3 فاز مدار قدرت را به صورت مستقیم از کار می اندازد.
  • کاری که کلید انجام می دهد دو عملکرد است یعنی هم کنترل جریان حرارتی را دارد و هم جریان جاری مغناطیس اما بی متال تنها برای عملکرد حرارتی ساخته شده است.
  • شایان ذکر است کلید های حرارتی علاوه بر حفاظت اضافه بار ، وظیفه قطع و وصل نمودن تجهیزات برقی را به عهده دارد در صورتی که بی متال به عنوان یک تجهیز جانبی و تنها به منظور حفاظت در برابر اضافه بار به کنتاکتور متصل می شود .
  • بی متال برای اتصال به الکترو موتور نیاز به کنتاکتور دارد و تیغه های ورودی آن به ترمینال های خروجی کنتاکتور متصل می گردد و در صورت بروز مشکل توسط تیغه کمکی بی متال، مدار فرمان کنتاکتور را قطع کرده و از آسیب رسیدن به موتور جلوگیری میکند. چنانچه کنتاکتور توسط شیء خارجی یا بروز مشکل، تیغه های قدرت به یکدیگر متصل باشند. با قطع مدار فرمان برق ورودی الکترو موتور قطع نشده و موجب سوختن موتور می گردد.
  •  اما در کلیدهای حرارتی می توانیم موتور را مستقیم و بدون نیاز به کنتاکتور به منبع سه فاز متصل کنیم و در صورت  بروز خطا، کلید حرارتی تیغه های قدرت را قطع کرده و از سوختن موتور جلوگیری می کند.
  • بی متال مدار فرمان را قطع می کند ولی کلید حرارتی مدار قدرت را مستقیما قطع می نماید.
  • در نهایت کلید های حرارتی را می‌توان به عنوان بهترین محافظ موتور نام برد، اما عیب اساسی آنها این است که این کلید‌ها فقط تا بازه ۱۲۵ آمپر تولید می‌شوند.

خرید بی متال و کلید حرارتی

اصلی ترین کاربرد بی متال ها و کلیدهای حرارتی در صنعت حفاظت از موتورهاست.  انواع بی متال و کلیدهای حرارتی با برندهای مختلف در بازار موجود می باشد که مستلزم شناخت و بررسی دقیق این محصول است خرید بی متال و کلید حرارتی از برندهای معتبر در فروشگاه تجهیزات برق صنعتی رسا الکتریک آکام همراه با ضمانت اصالت کالا و کیفیت عالی و مشاوره رایگان می تواند بهترین گزینه برای خرید باشد.

قیمت بی متال و کلید حرارتی

رسا الکتریک آکام مرکز فروش انواع بی متال و کلید حرارتی از برندهای معتبر در کشور می باشد. و با معرفی محبوب ترین کلیدهای حرارتی بازار همراه با مشخصات محصول و مشاوره تخصصی در کنار شما هستیم تا شما را به سوی بهترین انتخاب سوق دهیم. برای اطلاع از قیمت بی متال و کلیدحرارتی با ما در تماس باشید.

رسا الکتریک آکام تامین کننده تجهیزات برق صنعتی از تمامی برندهای معتبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *