وبلاگ تخصصی رسا الکتریک

تجهیزات برق صنعتی چیست؟

تجهیزات برق صنعتی در رسا الکتریک آکام

شرکت رسا الکتریک آکام وارد کننده بهترین تجهیزات برق صنعتی در کشور می باشد. سیاست اصولی این شرکت بر پایه تامین نیاز مشتریان با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت استوار است به پشتوانه تیمی مجرّب و متخصص در فروش عمده و جزئی پرکاربرد ترین تجهیزات برق صنعتی مانند: کلید های مینیاتوری، کنتاکتور، رله حرارتی بی متال، کلید حرارتی و کلید کمپکت و مشاوره رایگان برای انتخاب بهترین گزینه همراه است. و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن آگاهی و شناخت شما علاقه مندان گرامی به صنعت برق می باشد.

فروش اینترنتی تجهیزات برق صنعتی در رسا الکتریک آکام

آموزش تجهیزات برق صنعتی

امروزه یکی از دغدغه های مهم کارگاه ها و کارخانه های صنعتی مقدار مصرف برق و هزینه بالای آن بوده است . همین مساله باعث شد تا به دنبال راهکارهایی برای کاهش مصرف برقی خود باشند. و به سراغ تجهیزات برق صنعتی که توانایی استفاده صحیح از نیروی برق و کاهش مصرف و هزینه دربر دارد هستند ، البته قابل توجه است که استفاده از هر نوع تجهیزات تخصصی نیاز به شناخت و آموزش دارد. 

برق صنعتی چیست ؟

شاید بهتر باشد قبل از اینکه به معرفی تجهیزات برق صنعتی بپردازیم تعریفی ساده از برق صنعتی داشته باشیم :کنترل، مدیریت و استفاده از جریان الکتریکی در محیط ها و کارخانه های صنعتی را برق صنعتی می گویند.نیروی برق غالبا به دو شکل برق خانگی و صنعتی توزیع می گردد. از این جهت، جریان برق خانگی با عنوان جریان تک فاز و برق صنعتی با نام جریان سه فاز شناخته می شود.همچنین، برای تامین جریان الکتریکی پله برقی و آسانسورها در محیط های شهری، برق صنعتی کاربرد دارد.

تجهیزات برق صنعتی چیست؟

تقسیم برق سه‌فاز در بخش‌های مختلف صنعتی، کنترل دور موتورهای سه‌فاز، روشنایی کارگاه‌های صنعتی و خاموش و روشن کردن برق محیط نیاز به تجهیزات برق صنعتی دارد .فعالیت در هر حوزه‌ای، نیازمند شناخت تجهیزات آن حوزه است . در این مقاله ما شما را با مهمترین تجهیزات برق صنعتی آشنا می کنیم.

معرفی بهترین برند لوازم برق صنعتی 

هنگام انتخاب و خرید لوازم برق صنعتی، باید ویژگی‌ها را در نظر بگیرید، محصولات با جدیدترین فناوری و یا با بهترین ویژگی های ایمنی ارزش خرید با هزینه بالارا دارند. البته شما باید تجهیزاتی را با ویژگی‌های مورد نیاز خود خریداری کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. بهترین و معروفترین برند در تجهیزات برق صنعتی

  1. LS – ال اس (کره جنوبی)
  2.  Hyundai – هیوندای (کره جنوبی)
  3. Schneider –  اشنایدر (فرانسه)
  4. Siemens – زیمنس (آلمان)
  5. Himel – هیمل (چین)

آشنایی با انواع تجهیزات برق صنعتی و کاربرد آنها در رسا الکتریک آکام

پر کاربردترین لوازم برق صنعتی 

کلید مینیاتوری

کلید مینیاتوری یا MCB مخفف واژه (Miniature Circuit Breaker) وظیفه قطع و وصل کردن، همچنین محدود کردن جریان الکتریکی را برعهده دارد.فیوزهای مینیاتوری غیر قابل تنظیم بوده و می توانند هم به صورت مغناطیسی و هم به صورت حرارتی عمل کنند.این محصول در مدار با جریان پایین و یا در تابلو های روشنایی و تابلو های توزیع با توان کم مورد استفاده قرار می گیرد.و عملکرد آن به دو شکل حفاظت در برابر اضافه بار (بی متالی) و حفاظت از اتصال کوتاه (مغناطیسی) صورت می پذیرد.

کنتاکتور

کنتاکتور یک کلید مغناطیسی است. با تحریک بوبین داخل کنتاکتور از طریق ولتاژ AC یا DC، جهت قطع و وصل کردن مدارهای قدرت از راه دور به کار گرفته می شود. بر روی هر کنتاکتور یک یا دو کنتاکت باز و بسته فرمان وجود دارد که می توان از آنها در مسیر فرمان و تحقق بخش های فرمانی مدار استفاده کرد. کنتاکتورها برای رنج جریان های مختلف و در ابعاد و اندازه های متفاوت ساخته می شوند. از پر کاربردترین آمپرهای کنتاکتورها می توان به 9 تا 800 آمپر اشاره کرد. 

بی متال

به منظور قطع اتوماتیک موتورها در صورت افزایش درجه حرارت بدنۀ موتور ناشی از اضافه بار، رله های حرارتی (بی متال) در مدار قرار داده می شود.به وسیله تیغه های آلیاژی که دارد در اثر بالا رفتن جریان مجاز این تیغه ها داغ شده و بعد از گذشت مدتی تغییر شکل می دهند و با این کار فرمان به تیغه های فرمانشان داده و دستور قطع را صادر میکنند. این تجهیز پس از حذف اضافه بار قابل تنظیم مجدد است.

کلید حرارتی

کلید حرارتی یا MMS مخفف عبارت (Manual Motor Starter ) جهت قطع و وصل کردن و محافظت از موتور الکتریکی در زمان راه اندازی و کار، در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه.کلید حرارتی، از دو فلز ناهجنس تشکیل شده است. این فلزها، از ضریب انبساط متفاوتی برخوردار هستند. و در اثر اضافه بار گرم شده و دستور قطع می دهند کلید های حرارتی را در بازار به اسم محافظ موتور یا MPCB مخفف واژه (Motor Protection Circuit Breaker) می شناسند.

کلید اتومات

کلید کامپکت یا MCCB مخفف عبارت (Molded case circuit breaker) نوعی دستگاه حفاظتی اتوماتیک است برای محافظت از تجهیزات الکتریکی در برابر اضافه‌بار، اتصال کوتاه، اضافه‌جریان آنی و خطای زمین . که از 32 آمپر تا 1600 آمپر با دامنه ولتاژ 230 ولت تا 1٫1 کیلوولت در دسترس است. و همانند انواع کلیدهای حفاظتی، دارای یک سوئیچ قطع کننده (ارتباط) می باشد .MCCB ( کلید کامپکت ) یک نسخه ی پیشرفته از MCB است که می تواند برای طیف وسیعی از ولتاژها و فرکانس ها استفاده شود.

رسا الکتریک آکام تامین کننده تجهیزات برق صنعتی از تمامی برندها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *