وبلاگ تخصصی رسا الکتریک

انواع کلید مینیاتوری

معرفی انواع کلید مینیاتوری - رسا الکتریک آکام

شرکت رسا الکتریک وارد کننده بهترین تجهیزات برق صنعتی در کشور می باشد. سیاست اصولی این شرکت بر پایه تامین نیاز مشتریان با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت استوار است به پشتوانه تیمی مجرّب و متخصص در فروش عمده و جزئی پرکاربرد ترین تجهیزات برق صنعتی: کلید های اتومات، کلید های حرارتی، رله حرارتی بی متال، کنتاکتور و کلید کمپکت همراه با مشاوره رایگان برای انتخاب گزینه مناسب. و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن آگاهی و شناخت شما علاقه مندان گرامی به صنعت برق می باشد.

فروش انواع کلید مینیاتوری در رسا الکتریک ۰۹۹۱۶۵۳۵۶۵۱

انواع کلید مینیاتوری

انواع کلیدهای مینیاتوری بسته به محدوده قطع جریان آنها به دو دسته تندکار و کندکار تقسیم می شوند که این تقسیم بندی تیپ کلیدها را تعیین می کند. که عبارتند از (Z و K و D و C و B) و کلید مینیاتوری تک فاز که تک پل و دو پل می باشند و کلید مینیاتوری  سه فاز که سه پل و چهار پل هستند. باما همراه باشید تا با انواع کلید مینیاتوری بیشتر آشنا شوید.

انواع کلید مینیاتوری از لحاظ سرعت عملکرد

کلید های مینیاتوری ال اس از لحاظ سرعت عملکرد به دو نوع کلید مینیاتوری تندکار و کندکار تقسیم بندی می شوند.

الف- کلید مینیاتوری کندکار

این نوع از فیوزها با تأخیر عمل کرده و مدار را دیرتر قطع می‌کند یعنی واکنش ملایم تری نسبت به عبور جریان غیر مجاز و بار اضافه از خود نشان می دهند. علی رغم اینکه این نوع فیوز نسبت به سایر انواع، در برابر جریان بیش از حد ،دیرتر قطع می شود اما نسبت به جریان اتصال کوتاه واکنش لحظه ای دارد. کلید های مینیاتوری کند کار را در استاندارد VDE با علامت G نشان می دادند و گاها فیوز مینیاتوری نوع g خوانده می شد اما امروزه در استاندارد IEC با حرف C مشخص می شود.

ب- کلید مینیاتوری تند کار

این نوع از کلید ها در زمان کمتری جریان برق را قطع می‌کنند و بیشتر در مصارف روشنایی مورد استفاده قرار می گیرند در استاندارد VDE حرف L نشان دهنده فیوز تندکار است که اکنون در استاندارد IEC با حرف B نشان داده می شود.

انواع تیپ های کلید مینیاتوری بر حسب منحنی کار

 

1- کلید مینیاتوری نوع B روشنایی:

عموما در مصارف خانگی و روشنایی کاربرد دارند. این کلید‌ها در جریان اضافه بار بین ۳ تا ۵ برابر جریان نامی در زمان مشخص، مدار را قطع می‌کنند و حساسیت مناسبی برای کاربردهای عادی خانگی دارند. این کلید به مینیاتوری تندکار نیز معروف است.

2- کلید مینیاتوری نوع C موتوری:

بیشتر کاربرد صنعتی دارند. این کلید‌ها در جریان اضافه بار بین ۵ تا ۱۰ برابر جریان نامی در زمان مشخص، مدار را قطع می‌کنند و زمان قطعشان از تیپ B. بیشتر است. این کلید به مینیاتوری کندکار نیز معروف است.

3- کلید مینیاتوری نوع D ترانسفورماتوری:

برای مصارف صنعتی خاص (مانند مولد‌های اشعه ایکس X-Ray و یا ترانسفورماتور‌ها) استفاده می‌شوند. این کلید‌ها در جریان اضافه بار بین ۱۰ تا ۲۰ برابر جریان نامی در زمان مشخص، مدار را قطع می‌کنند و زمان قطعشان از تمامی تیپ‌ها بیشتر است.

4- کلید مینیاتوری نوع K قدرت:

برای حفاظت در مدارات قدرت، ترانسفورماتور و موتور‌ها استفاده می‌شوند. در این نوع از کلید مینیاتوری حد جریان برای قطع در موارد اضافه بار کمتر از سایر کلیدهاست و هنگام به وجود آمدن اضافه بار مدار را سریعتر قطع می‌کنند، ولی در موارد اتصال کوتاه منحنی قطع این نوع کلید‌ها بین تیپ D و C می‌باشد.

5- کلید مینیاتوری نوع Z بسیار حساس:

این نوع از کلید مینیاتوری هنگامی که جریان عبوری از جریان نامی بیشتر شود در یک مدت زمان خاص (که از تمامی تیپ‌ها کمتر است) طبق منحنی قطع، فرمان قطع را صادر می‌کند. حساسیت این نوع از کلید‌ها، هم در مواقع اضافه بار و هم اتصال کوتاه از تمامی تیپهای دیگر بیشتر است و در صورت بروز خطا مدار را سریعتر قطع می‌کند. بنابر این کاربرد این نوع مینیاتوری در مدارات با حساسیت بالا می‌باشد.

انواع کلیدهای مینیاتوری از نظر نوع کاربرد

1- کلید مینیاتوری تک فاز

این کلیدها در مدارات تک فاز جهت حفاظت جریان اضافه بار و جریان اتصال کوتاه مورد استفاده قرار می گیرند که میتواند شامل انواع کلید تک پل و دوپل باشد. کلید تک پل به معنای داشتن یک ترمینال در ورودی و خروجی می باشد. کلیدهای دو پل طراحی شدند تا در مدارات تک فاز، علاوه بر سیم فاز، سیم نول هم دارای حفاظت باشد و امکان قطع مدار نول هم باشد.

2- کلید مینیاتوری سه فاز

کلید مینیاتوری سه فاز دارای انواع سه پل و چهار پل می باشد و در مدارات سه فاز مورد استفاده قرار می گیرد. برق سه فاز در سیستم های صنعتی برای راه اندازی تجهیزاتی از قبیل الکتروموتورهای القایی یا پمپ های سه فاز، کولرهای گازی، ماشین آلات صنعتی و غیره که نیاز به تغذیه سه فاز می باشد، به کار گرفته می شود. در این مدارات، جهت حفاظت از مدار در مقابل اتصال کوتاه و نشتی جریان، در جریان های کم (تا 125 آمپر) از کلیدهای مینیاتوری استفاده می شود.

خرید کلید مینیاتوری

هنگام خرید کلید مینیاتوری باید به نوع کاربرد و نوع حفاظت مورد نیاز، دقت کنید. زیرا کلید های های مینیاتوری در تقسیم بندی های مختلفی قرار می گیرند که این تقسیم بندی ها بر اساس سرعت قطع و تعداد پل آنها انجام می شود. خرید کلید مینیاتوری از فروشگاه تجهیزات برق صنعتی رسا الکتریک آکام همراه با ضمانت اصالت کالا و کیفیت عالی و مشاوره رایگان همراه است و می تواند بهترین گزینه ی انتخابی برای خرید باشد.  

قیمت کلید مینیاتوری

رسا الکتریک آکام مرکز فروش انواع کلید مینیاتوری از برند LS در کشور می باشد. و با معرفی محبوب ترین کلیدهای مینیاتوری بازار همراه با مشخصات محصول و مشاوره تخصصی در کنار شما هستیم تا شما را به سوی بهترین انتخاب سوق دهیم. برای اطلاع از قیمت کلید مینیاتوری ls با ما در تماس باشید.

رسا الکتریک تامین کننده تجهیزات برق صنعتی از برند ls

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *