وبلاگ تخصصی رسا الکتریک

انواع رله اضافه بار

معرفی انواع رله اضافه بار در رسا الکتریک آکام

شرکت رسا الکتریک وارد کننده بهترین تجهیزات برق صنعتی در کشور می باشد. سیاست اصولی این شرکت بر پایه تامین نیاز مشتریان با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت استوار است به پشتوانه تیمی مجرّب و متخصص در فروش عمده و جزئی پرکاربرد ترین تجهیزات برق صنعتی: کلید های اتومات، کلید های حرارتی، رله حرارتی بی متال، کنتاکتور و کلید کمپکت همراه با مشاوره رایگان برای انتخاب گزینه مناسب. و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن آگاهی و شناخت شما علاقه مندان گرامی به صنعت برق می باشد.

فروش اینترنتی رله اضافه بار در رسا الکتریک آکام

رله اضافه بار

رله اضافه باراز موتور الکتریکی در برابر اضافه بار و شکست فاز محافظت می کند. این وسیله به محض تشخیص اضافه بار جریان برق موتور را قطع می کند ، بنابراین از آن در برابر گرم شدن بیش از حد و آسیب های سیم پیچ محافظت می کند. به غیر از اضافه بار ، این تجهیز می تواند موتور را از شکست فاز و عدم تعادل فاز محافظت کند. رله های اضافه بار بدون اینکه بریکرها تریپ دهند می توانند خطا را تشخیص دهند.

انواع رله اضافه بار:

رله اضافه بار حرارتی

یک وسیله حفاظتی می باشد و اساسا برای قطع کردن توان وقتی که موتور جریان خیلی زیادی را در طول مدت طولانی می کشد ، طراحی شده است.رله های اضافه بار حرارتی تقسیم می شوند به دو نوع حفره لحیم کاری شده و نوار بی متال. کاربردی ترین و رایج ترین نوع از این رله ها، رله های حرارتی با نوار بی متال است. این نوار فلزی از دو فلز مختلف به هم متصل ساخته شده است وزمانی که حرارت می بینند در درجه های متفاوت گرم می شوند.زمانی که به دمای مشخص برسند این نوار بی متال به اندازه کافی کشیده شده و خم می شود وتوان ورودی به موتور را قطع می کند.استفاده از رله های حرارتی یک راه اقتصادی و ایمن برای محافظت از مدار های اصلی است.

رله اضافه بار مغناطیسی

رله اضافه بار مغناطیسی به وسیله تشخیص قدرت میدان مغناطیسی که توسط جریان جاری شده به سمت موتور ایجاد می شود ، عمل می کند. این رله می تواند با یک هسته مغناطیسی متغیر در یک سیم پیچ که جریان موتور را نگه میدارد ساخته شوداین نوع رله با تشخیص قدرت میدان مغناطیسی که از جاری شدن الکتریسیته به سمت موتور تولید می شود، کار می کند.این رله از یک هسته مغناطیسی متغیر درون یک کویل ساخته می شود که جریان موتور را نگه می دارد. این رله ها زمانی که تغییرات شدید در دمای محیط اتفاق می افتد، استفاده می شوند.رله های اضافه بار مغناطیسی به دو دسته الکترونیکی و دشپات تقسیم می شوند.

تفاوت عمده رله های حرارتی و مغناطیسی این است که رله اضافه بار مغناطیسی به افزایش دمای محیط واکنش نشان نمی دهد.و معمولا از رله های حرارتی در مکان هایی استفاده می شود که تغییرات دمای محیط بسیار زیاد باشد.

رله اضافه بار الکترونیکی

 رله های اضافه بار الکترونیکی نوار دوفلزی ندارند و به جای استفاده از حرارت برای گردش از قطعات الکترونیکی  و حسگرهای دما برای سنجش میزان جریان استفاده می کنند.این رله ها که مبتنی بر ریزپردازنده هاهستند برای قطع مدار در صورت خطای اضافه بار استفاده می شوند.

رسا الکتریک آکام تامین کننده تجهیزات برق صنعتی از برندهای معتبر در کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *