وبلاگ تخصصی رسا الکتریک

اجزای داخلی کنتاکتور

اجزای داخلی کنتاکتور در رسا الکتریک آکام

شرکت رسا الکتریک وارد کننده بهترین تجهیزات برق صنعتی در کشور می باشد. سیاست اصولی این شرکت بر پایه تامین نیاز مشتریان با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت استوار است به پشتوانه تیمی مجرّب و متخصص در فروش عمده و جزئی پرکاربرد ترین تجهیزات برق صنعتی: کلید های مینیاتوری، کلید های حرارتی، رله حرارتی بی متال، کنتاکتور و کلید کمپکت همراه با مشاوره رایگان برای انتخاب گزینه مناسب. و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن آگاهی و شناخت شما علاقه مندان گرامی به صنعت برق می باشد.

فروش کنتاکتور از برندهای معتبر در رسا الکتریک آکام 09916535651

اجزای داخلی کنتاکتور

پوشش بین ترمینال های قدرت :

ترمینال های قدرت مسیر جریان اصلی در کنتاکتور را به این صورت تشکیل می دهند که امتداد تیغه های ثابت در بالا و پایین کنتاکتور به شکل ترمینال های قدرت بیرون آمده اند و تیغه های متحرک متصل به هسته آهنی است که با برق دار شدن بوبین حرکت کرده و تیغه های بالا را به تیغه های پایین وصل می کنند.

قاب بالایی:

محفظهٔ عایقی به‌وسیلهٔ باکالیت و نایلون ساخته می‌شود که هم با عایق کردن کنتاکتور از خطر برق‌گرفتگی جلوگیری می‌کند وهم باعث می‌شود گردوغبار روی کنتاکتور را نپوشاند و هم شرایطی برای اتصال سیم ها،کابل ها،نصب و… فراهم می کند.

کنتاکت متحرک کمکی وقدرت:

کنتاکت یا پلاتین معمولا از جز ثابت و متحرک تشکیل شده است.هنگامی که قسمت متحرک پلاتین به قسمت متحرک هسته کنتاکتور متصل شود نیروی الکتریکی سبب ایجاد میدان ، حرکت هسته و درنهایت قطع و وصل پلاتین ها خواهد شد. وکنتاکت قدرت برای عبور جریان های بار در نظر گرفته شده و از قدرت کافی برای وصل عبور و قطق جریان های نرمال برخوردار هستند.

هسته ی متحرک و ثابت:

برای ایجاد حرکت، هسته فلزی در کنتاکتور از دو قسمت که معمولا اندازه ی یکسانی دارند ساخته می شود. یکی از این هسته در بوبین ثابت شده که به آن هسته ثابت و دیگری که به صورت متحرک قرار داده شده هسته متحرک است.

ترمینال پیچی و کنتاکت ثابت کمکی و قدرت: 

کلید یا عناصر کنترل کننده ی جریان باید به صورت سری در مدار قرار بگیرند به همین دلیل محل هایی در کلید برای اتصال انواع سیم، کابل و شینه به نام ترمینال قرار داده شده است. 

شاسی عایق :

جهت نگه داری تمام پلاتین های متحرک و اتصال آن ها به هسته ی متحرک مورد استفاده قرار می گیرد.

خرید آنلاین کنتاکتور از رسا الکتریک آکام

بوبین و فنر بین دو هسته:

برای ساخت میدان قوی تر باید هادی هایی با جهت جریان یکسان داشته باشیم به همین دلیل پیچیدن یک رشته سیم در کنار هم و ایجاد یک سیم پیچ یا بوبین مارا به هدفمان می رساند.

نگهدارنده های هسته ی ثابت و متحرک : 

در نگهدارنده متصل شده به پایین هسته نقطه تماس متحرک مونتاژ می شود و همراه با هسته متحرک حرکت می کند،با نقطه تماس ثابت ،قاب تماس می گیرد و سپس مدار را می بندد.

فنر جهت نصب کنتاکتور روی ریل:

کنتاکتور یک کلید برگشت پذیر است به این معنی که با قطع شدن تغذیه ی بوبین ،کنتاکتور باید به حالت اول بازگردد.برای این کار از یک فنر بین هسته ثابت و متحرک استفاده می شود.نیروی اعمال شده در میدان مغناطیسی باعث نزدیک شدن هسته ها به یکدیگر و قطع و وصل پلاتین ها می شود. و در صورت قطع تغذیه بوبین میدان از بین می رود و فنر وضعیت پلاتین ها را نرمال می کند.

محافظ هسته

قاب پایینی

پوشش بالایی

پلاتین کنتاکتور

دیاگرام الکتریکی پلاتین های قدرت

رسا الکتریک آکام تامین کننده تجهیزات برق صنعتی از تمامی برندهای معتبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *