وبلاگ تخصصی رسا الکتریک

اجزای داخلی کلید مینیاتوری

اجزای داخلی کلید مینیاتوری در رسا الکتریک آکام

شرکت رسا الکتریک وارد کننده بهترین تجهیزات برق صنعتی در کشور می باشد. سیاست اصولی این شرکت بر پایه تامین نیاز مشتریان با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت استوار است به پشتوانه تیمی مجرّب و متخصص در فروش عمده و جزئی پرکاربرد ترین تجهیزات برق صنعتی: کلید های مینیاتوری، کلید های حرارتی، رله حرارتی بی متال، کنتاکتور و کلید کمپکت همراه با مشاوره رایگان برای انتخاب گزینه مناسب. و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن آگاهی و شناخت شما علاقه مندان گرامی به صنعت برق می باشد.

قیمت کلید مینیاتوری از برندهای معتبر در رسا الکتریک آکام 09916535651

اجزای داخلی کلید مینیاتوری

کلید مینیاتوری از کنار هم قرار گرفتن اجزایی که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم، ساخته می‌شود. کلیۀ قسمت های کلید مینیاتوری در داخل محفظه ای قرار می گیرد که باید از مواد عایق با حداقل ولتاژ ۲۵۰۰ ولت و غیرقابل اشتعال با مقاومت حرارتی نزدیک ۱۰۰۰ درجه سانتی گراد باشد و باید از نوع استاندارد ان استفاد شود. بنابراین در هنگام خرید کلید مینیاتوری از گارانتی و دارا بودن تأییدیه های فنی مطمئن شوید.

محفظه کلید:

وظیفه آن، محافظت از کلید در مقابل گرد و خاک و آسیب فیزیکی می‌باشد و‌ از جنس عایق‌هایی  پلاستیک و سرامیک های باکیفیت عالی ساخته شده است. اما کلیدهای مینیاتوری غیراستاندارد از مواد پلاستیکی ساده و یا آسیابی تهیه می شود که مقاومت مناسب در مقابل حرارت ناشی از عبور جریان و جرقه ناشی از قطع و وصل را ندارد و عمدتاً دارای بوی خاصی هستند که می توان آن را از انواع دیگر تفکیک داد.

مگنت:

مگنت‌ها برای حفاظت آنی در مقابل اتصال کوتاه استفاده می‌شود و در حالت اضافه بار فعال نمی شود.همانطور که می دانید هنگامی که جریان گذرا از سیم پیچ از یک مقدار خاص بیشتر شود ، باعث قطع فوری و لحظه ای کلید می شود. البته مگنت جریان هایی تا چند برابر جریان نامی کلید با توجه به تیپ کلید که روشنایی یا موتوری ی را تحمل می کند. در ضمن کلیدهای مینیاتوری استاندارد از سیم پیچ مسی، هسته مرکزی ثابت و متحرک از جنس مواد فرومغناطیس، فنر، اتصالات و … تشکیل شده است.

بیمتال:

یکی دیگر از اجزای داخلی کلیدهای مینیاتوری، بی متال یا رله حرارتی است این رله کار قطع مدار را در برابر اضافه بار بر عهده دارد. همچنین برای حفاظت از موتورهای الکتریکی در مقابل اضافه باراستفاده می شود. اساس کار این رله ها بر پایه اختلاف ضریب انبساط طولی دو فلز به کار رفته است.جنس این دو فلز معمولا فولاد و مس و یا در بعضی موارد فولاد و برنج است که معمولا با پرچ، جوشکاری و یا لحیم کاری به هم متصل می شوند. بی متال از اتصال این دو فلز ناهمجنس با ضرایب انبساطی متفاوت ساخته می شود. 

خرید آنلاین کلید مینیاتوری از رسا الکتریک آکام

جرقه گیر :

جرقه گیر برای شکستن و خاموش کردن جرقه استفاده می شود. از آن‌جایی که کانتکت ها در هنگام بروز اضافه جریان یا اتصال کوتاه، از هم جدا می شوند، یک جرقه‌ی الکتریکی روی می‌دهد. تمام MCBهای نوین، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که فرایند وقفه‌ی جرقه را مدیریت کنند که در آن استخراج انرژی جرقه و سردسازی آن توسط صفحات فلزی تقسیم کننده‌ی جرقه امکانپذیر می‌باشد. عدم وجود این قطعه در کلید مینیاتوری موجب کاهش و یا عدم کیفیت و قیمت ارزان کلید می شود که ساده ترین و ابتدایی ترین راه تشخیص این موضوع وزن کم تر این کلیدها در مقایسه با کلیدهای مینیاتوری مجهز به جرقه گیر و با کیفیت است. 

خرید کلید مینیاتوری

هنگام خرید کلید مینیاتوری باید به نوع کاربرد و نوع حفاظت مورد نیاز، دقت کنید. زیرا کلید های های مینیاتوری در تقسیم بندی های مختلفی قرار می گیرند که این تقسیم بندی ها بر اساس سرعت قطع و تعداد پل آنها انجام می شود. خرید کلید مینیاتوری از فروشگاه تجهیزات برق صنعتی رسا الکتریک آکام همراه با ضمانت اصالت کالا و کیفیت عالی و مشاوره رایگان همراه است و می تواند بهترین گزینه ی انتخابی برای خرید باشد.

قیمت کلید مینیاتوری

رسا الکتریک آکام مرکز فروش انواع کلید مینیاتوری در کشور می باشد. و با معرفی محبوب ترین کنتاکتورهای بازار همراه با مشخصات محصول و مشاوره تخصصی در کنار شما هستیم تا شما را به سوی بهترین انتخاب سوق دهیم.برای اطلاع از قیمت کلید مینیاتوری با ما در تماس باشید.

رسا الکتریک آکام تامین کننده تجهیزات برق صنعتی از تمامی برندهای معتبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *