وبلاگ تخصصی رسا الکتریک

اجزای داخلی کلید اتوماتیک

اجزای داخلی کلید اتوماتیک در رسا الکتریک آکام

شرکت رسا الکتریک وارد کننده بهترین تجهیزات برق صنعتی در کشور می باشد. سیاست اصولی این شرکت بر پایه تامین نیاز مشتریان با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت استوار است به پشتوانه تیمی مجرّب و متخصص در فروش عمده و جزئی پرکاربرد ترین تجهیزات برق صنعتی: کلید های اتومات، کلید های حرارتی، رله حرارتی بی متال، کنتاکتور و کلید کمپکت همراه با مشاوره رایگان برای انتخاب گزینه مناسب. و با انتشار مقالات تخصصی و بروز سعی در بالا بردن آگاهی و شناخت شما علاقه مندان گرامی به صنعت برق می باشد.

فروش اینترنتی کلید اتوماتیک در رسا الکتریک آکام

کلیداتوماتیک

کلید های اتوماتیک انواع مختلفی دارند و همگی برای حفظ سلامت تجهیزات و افراد طراحی شده اند. این وسیله در بارهای اضافی از پیش تعیین شده بدون آسیب رسیدن به کلید، مدار را قطع می کند و برای حفاظت از تجهیزات در برابر جریان اضافه بار،جریان اتصال کوتاه ، سیستم روشنایی، صنعتی و مصرف کننده های دیگر استفاده می شوند. و درشبکه سه فاز فشار ضعيف هنگام وقوع خطا وافزايش جريان ، قطع سه فاز لازم و ضروری است. قطع جريان در مدار سه فاز عمداً توسط کليد اتوماتيک انجام می شود.

  • در یک کلید اتوماتیک ،واحد حفاظتی متناسب با نیاز حفاظتی طراحی می شود و می تواند سه نوع حفاظت را انجام دهد: اضافه بار حرارتی، اتصال کوتاه مدار، خطای زمین.
  •  مهمترین کلیدهای اتوماتیک شامل این کلید ها می شود: کلید حرارتی،کلید مینیاتوری ،کلید اتوماتیک ،کلید محافظ جان ،کلید اتوماتیک هوایی ،کلید گردان یا سلکتور سوئیچ، کلید محافظ جان ترکیبی

اجزای داخل کلیدهای اتوماتیک کمپکت

بدنه یا قاب کلید:

 بدنه  یک کلید از محفظه عایقی تشکیل شده است که اجزای مختلف کلید را در آن قرار می گیرد و پلاک اطلاعات و سایر مشخصات کلید روی آن قرار داده شده است.

کنتاکت های کلید:

 اجزا و قطعاتی از کلید هستند که با باز و بسته شدن خود، عمل قطع و وصل جریان در مدار را انجام می دهند.با قرار گرفتن این اجزا درحالت موازی میدان های مغناطیسی ایجاد شده بر روی یکدیگر تاثیر گذاشته و سعی می کنند تا کنتاکت ها را از هم دور کند . این وضعیت در جریان های زیاد ناشی از اتصال کوتاه ، باعث از هم جدا شدن سریع کنتاکت ها می شود .

خرید آنلاین کلید اتوماتیک کمپکت از رسا الکتریک آکام

جرقه گیر:

هوای یونیزه شده ی ناشی از اختلاف پتانسیل بین کنتاکت ها ، مسیر جهت دار مناسبی را برای عبور جریان برای یک بازه زمانی فراهم می کند؛ که این جریان ایجاد شده باعث تولید و ایجاد جرقه بین کنتاکت ها ودور شدن  و ایجاد فاصله کافی بین کنتاکت ها می شود؛ به طوری که فاصله بین کنتاکت آنقدر زیاد شود تا از فضای ایجاد شده جرقه بزرگتری ایجاد شود و به این صورت جرقه خاموش شود. اگر به هر دلیلی، جرقه برای مدت زیادی خاموش نشود و باقی بماند، باعث تولید حرارت زیادی می شود که می تواند موجب سوختن و آسیب به کنتاکت ها شود.حرارت شدید، فشار گاز زیادی ایجاد می کند که گاهی ممکن است باعث انفجار کلید شود. بنابراین جرقه باید در کوتاه ترین زمان ممکن خاموش شود. برای این کار از واحدی به نام جرقه گیر استفاده می شود. جرقه گیر از چند صفحه U شکل تشکیل شده است که اطراف کنتاکت قرار می گیرند. زمانی که کنتاکت ها از هم جدا می شوند، جرقه  به دلیل انتخاب کوتاه ترین مسیر در هوا، از بین صفحات جرقه گیر عبور می کند، چون می دانیم جرقه کم مقاومت ترین مسیر برای عبور را انتخاب می کند. این شرایط باعث تقسیم جرقه به جرقه های کوچکتر در بین صفحات شده و سرعت خاموش شدن جرقه را افزایش می دهد.

مکانیزم قطع و وصل کننده کلید:

 این مکانیزم وظیفه قطع و وصل کلید را بر عهده دارد. زمانی که کلید را از وضعیت قطع به وضعیت وصل می بریم، فنر با اعمال نیرو به اهرم های مکانیزم باعث بسته شدن کنتاکت ها  می شود. در موقع قطع کلید، این نیروی ذخیره شده برای اعمال فشار بر روی بازوی عمل کننده  مورد استفاده قرار می گیرد و باعث باز شدن کنتاکت ها می شود.

واحد تریپ:

 این قسمت بخش هوشمند کلید را  تشکیل می دهد؛ که به شکل دستی و یا اتوماتیک دستورقطع کلید را صادر می کند و از رله های مختلفی مانند رله های حرارتی یا الکترومغناطیسی برای تشخیص خطا استفاده می کند وبه واحد قطع و وصل مرتبط است.

خرید کلید اتوماتیک 

مقدار جریان حفاظتی حرارتی یا مغناظیس کلید اتوماتیک کمپکت می‌تواند ثابت یا قابل تنظیم باشد همچنین کلید‌های کمپکت می‌توانند مکانیزم حرارتی و مغناطیسی نداشته باشند و حفاظت در برابرِ اضافه جریان و اتصال کوتاه بر مبنای رله‌های الکترونیکی صورت گیرد که این مورد موجب افزایش قیمت و خوب البته دقت بالای کلید خواهد شد. خرید کلید کمپکت از برندهای معتبر در فروشگاه تجهیزات برق صنعتی رسا الکتریک آکام همراه با ضمانت اصالت کالا و کیفیت عالی و مشاوره رایگان می تواند بهترین گزینه برای خرید باشد.

قیمت کلید اتوماتیک 

رسا الکتریک مرکز فروش انواع کلید اتوماتیک کمپکت از برندهای معتبر در کشور می باشد. و با معرفی محبوب ترین کلیدهای اتوماتیک بازار همراه با مشخصات محصول و مشاوره تخصصی در کنار شما هستیم تا شما را به سوی بهترین انتخاب سوق دهیم. برای اطلاع از قیمت کلید کمپکت با ما در تماس باشید.

رسا الکتریک آکام تامین کننده تجهیزات برق صنعتی از تمامی برندهای معتبر در کشور

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *