اطلاعات درباره ما

برای سوالات خود با ما تماس بگیرید

مشخصات(ضروری)
اطلاعات و سوالات

سوالات متداول

تقسیم برق سه‌فاز در بخش‌های مختلف صنعتی، کنترل دور موتورهای سه‌فاز، روشنایی کارگاه‌های صنعتی و خاموش و روشن کردن برق محیط نیاز به تجهیزات برق صنعتی دارد که در زیر با مهمترین این تجهیزات آشنا خواهید شد.

کلید مینیاتوری یا MCB مخفف واژه (Miniature Circuit Breaker) وظیفه قطع و وصل کردن، همچنین محدود کردن جریان الکتریکی را برعهده دارد.فیوزهای مینیاتوری غیر قابل تنظیم بوده و می توانند هم به صورت مغناطیسی و هم به صورت حرارتی عمل کنند.

کنتاکتور یکی دیگر از تجهیزات برق صنعتی می باشد که در آن با استفاده از خاصیت الکترومغناطیسی تعدادي کنتاکت به یکدیگر وصل یا از یکدیگر جدا می شوند. از این خاصیت جهت قطع و وصل و یا تغییر اتصال مدار با توان بالا استفاده می شود.تمام کنتاکتورها دارای سه بخش اصلی تیغه (کنتاکت یا contact)، بوبین (سیم پیچ یا رله) و قاب عایق (محفظه یا frame) می باشند

بی متال یا رله حرارتی یکی دیگر از تجهیزات برق صنعتی می باشد که برای حفاظت از موتورهای الکتریکی در مقابل اضافه بار ااستفاده می شود. اساس کار این رله ها بر پایه اختلاف ضریب انبساط طولی دو فلز به کار رفته است.جنس این دو فلز معمولا فولاد و مس و یا در بعضی موارد فولاد و برنج است که معمولا با پرچ، جوشکاری و یا لحیم کاری به هم متصل می شوند. بی متال از اتصال این دو فلز ناهمجنس با ضرایب انبساطی متفاوت ساخته می شود.

کلید حرارتی MMS مخفف عبارت (Manual Motor Starter) به معنای کلید راه انداز موتور مباشد،از جمله کلیدهای قابل قطع زیر بار که جهت روشن و خاموش کردن موتور، و برای حفاظت در برابر جریان اضافه بار در تجهیزات برقی مانند الکتروموتورها، موتورهای آسنکرون و موتورهای القایی مورد استفاده قرار می گیرد.در کلید حرارتی یک بی متال تعبیه شده است که وقتی جریانی بیش از جریان نامی از آن عبور کند گرم می شود و مدار را قطع می کند. بی متال عمکرد سریعی ندارد و مدت زمانی طول می کشد تا عمل کند.

کلید اتوماتیک یا کمپکت MCCB‌ که مخفف (Molded Case Circuit Breaker ) است. یکی دیگر از تجهیزات برق صنعتی برای قطع و وصل جریان برق می باشد. اصولا مساله قطع و وصل ایمن جریان برق از برقراری آن به مراتب مهم‌تر است. در صنعت به تجهیزاتی نیاز داریم تا جریان را در مقیاس های صنعتی برای ما قطع و وصل نمایند. وظیفه این گونه از عملیات بر عهده تجهیزاتی تحت عنوان کلید های اتوماتیک می باشد. در کلید اتوماتیک رله های بسیار هوشمندی از نوع رله های الکترونیکی وجود دارد.